انجام کامل ترین جراحی پیوند صورت در جهان
SWAN
مطالب و عکس های جدید

 

در سال ۱۹۹۷ ریچارد نوریس از ناحیه صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفت. هر چند او زنده ماند اما این حادثه سبب شد بخش عمده ای از صورت اش را از دست بدهد و با وجود انجام چندین عمل جراحی ترمیمی، بخش های مهمی از صورت و فک او از دست رفته بود.


حالا او با کمک جراحان دانشگاه مریلند، او یک صورت جدید دارد. عمل پیوند صورتی که به گفته آنها کامل ترین پیوند صورتی است که تا به حال انجام گرفته است. در این جراحی علاوه بر صورت، دندان ها، زبان و فک های جدیدی هم به او پیوند زده شده است.


دکتر Eduardo Rodriguez می گوید با این جراحی آقای نوریس زندگی جدیدی پیدا کرده است. او سرپرست تیمی حاوی بیش از ۱۰۰ نفر از پزشکان، محققین و افراد مختلف بوده که در این عمل جراحی سهیم بوده اند. عملی که ۳۶ ساعت طول کشیده است.


جالب اینجا است که آقای نوریس دوران نقاهت اش را هم با سرعت بسیار خوبی طی می کند. جراحی پیوند صورت حدود یک هفته پیش انجام شده و او می تواند زبان اش را حرکت بدهد و کنترل عضلات صورت اش را هم در اختیار دارد.

در کنار یک صورت جدید، آقای نوریس حس بویایی اش را هم به دست آورده. چیزی که بعد از اصابت گلوله از دست داده بود.


این بیست و سومین جراحی پیوند صورتی است که در جهان انجام می شود اما به خاطر پیوند کامل صورت، دندان ها، زبان و فک ها کامل ترین جراحی پیوند صورتی به حساب می آید که تا به حال انجام شده است.

در کنار آنها و این جراحی بزرگ، نباید فراموش کنیم که آقای نوریس چهره جدید اش را مدیون اهدا کننده گمنامی است که علاوه بر صورت اش در آن روز ۵ عضو دیگرش را هم به بیماران نیازمند دیگر اهدا کرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:جراحی,جراح,دکتر,جراحی پلاستیک,جراحی صورت,تغیر چهره,
ارسال توسط علی بهمنی